Bedankt voor de complimenten. Een beetje in chronologische volgorde. Ik heb de auto sinds 2009, overgenomen van iemand die er niet meer verder mee wilde. Auto was rijdend en netjes, met een verlagingskit van G-Power met Bilstein schokdempers. Als eerste de harmonica rubbers van de lmm vervangen en de bougies met kabels, rotor en verdeler, een luchtfilter en olie met filter. Heb de bestuurders stoel (recaro) gedemonteerd en gedeeltelijk opnieuw laten bekleden. de bediening van de rugleuning gefikst (alleen nog het knopje voor kantelen zien te vinden).De rest van het interieur met leervet en zo behandeld. Een alpina stuur en pook gemonteerd, de LPG verwijderd, kabelboom hersteld en bij de RDW weer op benzine laten keuren. Daarna de einddemper vervangen voor een nieuwe Eberspacher en de tussendemper vwevangen door twee buizen. Heb het klap gedeelte van de armsteun achter verwijderd en er een op maat gemaakte basreflex kist met 8"hertz subwoofer ingezet, in de deuren zit een Focal midbas en op de orginele plek onder het dashboard zitten Focal tweeters. Met een 24 dB per octaaf scheidingsfilter zijn de speakers voor op een Audison SRX3 versterker aangesloten en de sub op de aanwezige uitgang. Een oranje verlichte Alpine unit stuurt alles aan. Onder de achterstoelen is de bodem bekleed met Dynamat alsook het kofferbakschot en de binnenkant van de deuren. Zo kan ik genieten van stevige muziek zonder dat de kentekenplaat trilt en je buiten de auto meer hoort dan binnen. Witte knippers voor geplaatst en de achterlichtglazen voorzien van rode knippers. Nadat ik ontdekte dat de achterste draagarmen onder de coatinglaag aardig verroest waren de achterste draagarmen met alle bussen etc. vernieuwd, heb er polyurethaanbussen ingezet en toen ook de beschermplaten van de remmen vernieuwd en achterste blokken vervangen. Door deze reparatie ook gemerkt dat de wielkastranden plekjes hadden en dus gelijk dat aangepakt, het gat van de LPG aansluiting dicht gezet en de reparatie netjes laten spuiten, waarbij gelijk de pitten rond het embleem op de neus zijn hersteld, ( fijn als iemand jouw embleem steelt en het met een grote schroevendraaier loswrikt). Spuitwerk is tiptop uitgevoerd dus ziet het er fraai uit. Afgelopen tijd ben ik bezig geweest met het brandstofsysteem, een nieuwe tank, secundaire pomp, metalen en flexibele leidingen allemaal vervangen. De bij motronic horende pre pomp in de tank was nog prima. Daarna nog de achterste remleidingen laten vervangen, en er gelijk stahlflex leidingen bij geplaatst. De voorste stuurstangen zijn inmiddels ook allemaal vervangen en de wagen is pas geheel uitgelijnd. ben nu bezig het lelijke digitale klokje te vervangen voor een analoge, wat veel beter bij de type 1 past, daarna nieuwe Textar blokken voor en ben ik voorlopig klaar.
