Dat is dus sowieso geen enkele kolomsbrug. Een poetsbrug zou wel een optie zijn maar die is niet op te bergen. Ik heb echter ook geen 400v dus er valt ook dan veel af.
Om de zoektocht nog wat moeilijker te maken heb ik voor mezelf ook nog besloten dat ik geen Chinees fabrikaat wil, de brug moet dus uit Europa of de USA komen. Dit bracht me tot uiteindelijk maar twee mogelijkheden; de Autolift3000 (made in EU) en de EZ Car Lift (made in USA).
De eerste is het uiteindelijk geworden. Dit vooral vanwege de prijs, de EZ Car Lift is een stuk duurder.
Beiden liften tillen ca. 60cm hoog, dat is met een monteursbedje best een fijne hoogte.
De Autlift3000 is eigenlijk een kantelbrug, je kan dus de voor- of de achterkant optillen, ruim een meter de lucht in.
Maar... wat ik heb gedaan is de Autolift verder naar achteren gezet, hierbij til je alleen de achterkant op. Vervolgens heb ik de voorkant opgekrikt met een garagekrik en die vervolgens op 2 (AC Hydraulic) assteunen gezet (zie foto). De auto staat nu netjes horizontaal en je kan dan heel goed aan de versnellingsbak en aandrijving werken. Ik heb ook zonder moeite de uitlaat kunnen verwijderen op deze manier.
Als ik klaar ben, zet/hang ik de lift tegen de wand, neemt niet veel plek in. Is wel redelijk zwaar, zo'n 55kg maar er zitten wieltjes onder, je kan hem in je eentje onder de auto leggen en ook weer opbergen tegen de wand.
Hoe werken jullie? Wat voor lift gebruiken jullie?