Een klant van een goede vriend van mij had er een staan en maakt al een paar jaar gekscherend opmerkingen over dat hij zijn e24 M635csi graag aan mij verkoopt, omdat hij weet dat ik een liefhebber van oude BMW’s van de jaren 80 en 90 ben. Gezien we qua prijs veel te ver uit elkaar zaten ben ik eigenlijk nooit gaan kijken, omdat dat toch zinloos zou zijn. Echter gaf hij recentelijk aan zijn stallingsruimte met spoed nodig te hebben en wilde dus snel verkopen aan een liefhebber, hij had er geen zin in allerlei mensen op bezoek te krijgen, dus zijn voorkeur ging er naar uit dat de auto naar mij ging. De vraagprijs was inmiddels ook naar een acceptabel niveau gezakt, al was het voor mij alsnog een aanslag op mijn financiële situatie.
Een paar weken terug op zondag afgesproken en ik samen met mijn maat naar de beste man, groene platen meegenomen zodat we een rondje konden rijden. De verkoper beschikte over een brug en ik kon hem dus meteen van onder bekijken, wat lijkt zo'n e24 aan de onderzijde op een e28 zeg! Aan de onderzijde ziet de auto er echt onberispelijk uit, geen roest/rot en krikpunten, dorpels, plaatwerk bij de voetenruimte en bij de achteras ziet er echt spic en span uit. Vervolgens de rest van de auto bekeken en ik kwam al snel tot de conclusie dat dit echt een heel mooi exemplaar is! Vervolgens een korte proefrit en ik had voor mezelf besloten dat ik de auto graag wilde hebben, alleen zaten we nog 'even' met de prijs..
Ik deed de man een bod wat nog een stuk verder onder de nieuwe vraagprijs was, in de hoop dat we elkaar ergens in het midden zouden treffen, maar de verkoper ging meteen akkoord, op voorwaarde dat ik hem meteen mee zou nemen. Dat heb ik uiteraard meteen gedaan, we waren toch met tweeën en hadden groene platen bij, dat was mazzel hebben!
Vervolgens met de auto naar huis gereden, alles in orde gemaakt en ben ik dus nu in het bezit van een e24 M635csi. Helemaal in originele staat, enige wat nu niet origineel is zijn de wielen, maar originele TRX'en zijn er gewoon bij! Heel erg blij met de auto! Een hele complete auto, grote pluspunten vind ik de airco en het electrisch verstelbaar buffelleder interieur wat erin zit. Alles werkt!
Ondanks alles toch een paar kleine dingen op de to-do-list:
- Spiegelglas rechter buitenspiegel vervangen of los, is los van de bevestiging.
- Radio uit het dashboard halen en aan de hand van serienummer de 4 cijferige code opvragen.
- Motor een beurt geven voor als we er 1 maart mee mogen gaan rijden.
- Aircopompje zweet wat olie, hier even naar kijken wat er loos is.
- Poetsen, poetsen, poetsen, vorige week dinsdag is hij al getaxeerd (en mijn e28 ook meteen), omdat het taxatierapport vorig jaar augustus is verlopen.
Een week na aanschaf de auto even goed met de hand gewassen. Onder de motorkap is het eigenlijk nog niet zo fris als ik zou willen, daar valt voor het oog nog veel winst te behalen. Zodra ik wat meer tijd heb gaan we dat dus onder handen nemen.
Verder het spiegelglas terug gelijmd en de wel bekende vaak ontbrekende rubber dopjes op de deur mechanismen gedaan. De deuren sluiten weer zoals het hoort. Tevens alle papieren die in de auto lagen gesorteerd op datum en netjes in een mapje gedaan, er zitten zelfs Italiaanse facturen bij uit 1985, dat is heel gaaf om te zien (ik begrijp er alleen niks van haha). De dealer blijkt nog steeds te bestaan, ik zal eens een mail maken met behulp van Google translate, wellicht dat er bij hen nog eea bekend is of te achterhalen valt over de auto.
Voor nu eerst maar olie en filters bestellen, dan kunnen we voor het maart is de e28 en e24 een beurt geven voor ik ermee kan gaan rijden. Als ik de taxatie rapporten heb van de auto's ga ik even voor mezelf bedenken wat ik met de auto's ga doen. Zoals ik het nu zie moet er één vertrekken en ik denk dat ik al weet welke dat gaat worden.
To be continued!




Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk